Skrivet av: dreamalive | augusti 2, 2007

Lite som har hänt.. ;P

Hej Hej alla 😀
Det är faktiskt jätte mysigt att bo på båt 🙂
Men vi har nästan aldrig internet så när vi väl har det, har mejlen på en av mina sidor som jag är medlem på raderats!
De är raderade efter ett tag om man inte är aktiv… Ganska störigt. Jaja, life goes on xD
För nån dag sen såg jag början på en tromb! Det har jag aldrig gjort förr, det var läskig efter som vi helst inte ville att den skulle komma ner.. Men det gick bra med tromben 🙂 Sen kom det helt oväntat en jätte stark kastvind medan vi hade seglen uppe. Det var hyperläskigt! Hela båten lutade jätte mycket! Jag låg i min koj och sov när det hände, men vaknade ju till när vi lutade så mycket.. Men det gick bra till slut det också.. 🙂
Så kom vi fram till Amsterdam..! (Efter att ha slussat förstås…) Vi har blivit riktigt duktiga på att slussa nu 🙂
I kanalerna måste man lägga till för att vänta på att broar öppnar hela iden så nu kan vi det också.. 🙂
Ojsan, jag glömde nästan! Vi fick nästan masten avbruten i kanalerna.. Helt allvarligt! Vi skulle åka under en bro som precis fällts upp, men när vi precis skulle åka under så började den galningen som hade hand om bron att fälla ner bron!! Pappa slog i backen och vi klarade oss undan, men det var bara nån meter ifrån..! Strax efter kom en polisbil körandes i full fart och med blåljusen på, så vi antog att det var därför som galningen nästan fällde ner bron rakt på vår mast!!
Men förutom det så har det väl inte hänt nåt särskilt… xD
Hur är det med er?? Saknar er så mycket!!
Puss Tassa<3<3

Svar

  1. Heej Tassa 😀
    De låter lite läskigt med den där bron .. Jag saknar dig ASMYCKET !! Det låter ju som om det händer lite fler saker hos er än hos oss .. xD Vi kom nästan precis hem från Kroatien. Det var ganska kul där. Typ 40 grader varmt varje dag. Asmånga söta killar … NOT !! Nu har jag blivit ganska bra kompis med Elinor i Båstad, men jag älskar ändå dig, Sanna å Peppe MEST !! Jag längtar verkligen tills du kommer hem igen .. Även om det tar ett tag xD
    Snart har vi internet hemma (jag e lixom inte hemma nu..xD), så vi får snacka mer då !!
    Love u <33
    Hälsa your family oxå 😉

  2. Hejsan Livia 😀
    Saknar dig åsså så himlar mycket!!
    Nu är vi i Frankrike.. 😛 Vi kommer att åka genom Paris ! ;D
    Stackars dig att där inte var några söta killar xD
    Jag har träffat ett par tjejer från Holland Som heter Maria och Nina, de var jätte-schyssta.. 🙂
    Men ni är fortfarande min allra bästa bästisar =D
    Du får berätta mer om Elinor 😛 (Fast kanske inte här utan på mail.. )

    Saknar dig så himla mycket!!!!
    Puss Tassa<3<3


Lämna en kommentar

Kategorier