Skrivet av: dreamalive | september 12, 2008

Okey?!

OKEY MEN DET HÄR SUGER MEST
Ibland skiner solen i det här landet Sverige och så säger folk till mig
”jamen igår var det ju fint väder” och ”joo..” säger jag för jag vill inte vara värsta neggot,
men egentligen tycker jag det är hemskt och deprimerande att inte kunna bara dra på mig en kort klänning och vara klädd och klar,
utan att frysa eller bära in ved.
Och precis sån’t här är det ju som ingen pallar lyssna på
och jag inte orkar prata om, men så känns det ändå.
FÖRSTA KVÄLLEN UTE PÅ STAN
Igår var det ändå upplyftande att få gå på smygpremiär av Angelina Jolie’s nya film Wanted som Animero bjöd på. I och för sig misstänkte jag starkt att det mest skulle bli minglare i jeans där, men jag har inte fått använda högklackat och glittrigt på över ett år, så jag greppade tillfället och klev i mina guldskor osv, trots (ovanligt lama) protester från Nuno som ändå hade viss förståelse för mitt behov att använda en utstyrsel som är direkt farlig på en båtbrygga. Nedanför anrika bion Röda Kvarns utrullade röda matta, fick jag ändå diskret ricka mig ur ett galler i trappan när klacken fastnade. Den var en viss skön återvändar-hem-känsla i det faktiskt.
Och på Bara Vara hade ägarna/vännerna/männen livit alldeles skäggiga under året som gått!
Vi börjar bli allt fler gråhåriga i gänget oxå.
Ja det var skönt å komma ut och träffa gamla vänner efter vår folkskygghet.
Malin som driver Konferens & Event i Hertzska Villan avslöjade oss direkt gällande folkskyggheten, som tydligen syntes väl..
Det är faktiskt många kvinnor som hon, som jag träffar, som har varit med på Atlantöverseglingar, vilket känns betryggande att tala om när man inte talat om annat än hav och båtar de senaste månaderna.

Jag trodde aldrig det skulle bli en sådan här kulturkrock att komma tillbaka!

Kultur ja.. Imorgon är det vernissage. Jag skriver mer om det senare, kanske, för nu ska jag …
– TA-DAAAAA!!! – …tillaga några bönor..!

Vi har precis muntrat upp oss med att kika på våra videoinspelningar, samt bilder vi fick med posten igår från The Pans som vi saknar. Här är sista bilderna från dem med oss i Faro:



Fan det är så sorgligt att inte vara där längre att jag knappt står ut!!!!!
…Nu kom Tassa hem från sina kompisar med röd nos och konstaterade att det är KALLT,
och att hon vill tillbaka till MEDELHAAAAAAVET – …ELLER STILLA HAVEEEEEEEET!!!!!
JAAAAAAAAA!!!! Tassa vill oxå!!!!

Komma iväg igen – det är det som gäller!!!!


Kommentera

Kategorier

