Skrivet av: dreamalive | juli 7, 2008

Bara far-väl

..Men jag förstår inte varför det hela tiden blåser så mycket just där vi är! Det är ju sommar nu!? Igen, Fortfarande, Eller inte.
Jag vet, hela tiden farväl från mig i bloggen… särskilt när vi ska ut på havet,
och det ska vi nu snart. Och det blåser rejält. Men vi tänker vara lite tuffare nu när barnen och Spirit inte är med, och gå ut i vindar som vi lärt oss undvika. Vi tror vi klarar det.
Planerar ankra nästa natt utanför Tavira, och sedan fortsätta mot Faro på tisdag morgon.
Jag har uppdaterat med vårt nuvarande, och enda fungerande, portugisiska telefonnummer under fliken ”div info” längst upp i sidhuvudsbilden.
Det känns lika nervöst som alltid att gå ut i ovissheten om väderkonsekvenserna där ute. För några timmar sedan kändes det helt lugnt i mig, och jag tyckte Nuno studerade väderleksrapporterna tjatigt mycket. Kände mig kaxigt trygg med vår seglingsvana. Nu börjar modet svika, men ännu inte beslutsamheten. Beslutsamheten brukar vara ända tills det ändå redan är lite sent att vända tillbaka..
Ja så nu kommer ett till av mina farväl inlägg..
Farväl och tack för allt,
far väl till alla vänner som är byggstenarna och beståndsdelarna i vår färd,
god färd till er med mycket hjärta,
och god färd till oss tack..!

Jag ville lägga upp en samling av bilder från alla middagar vi haft med alla vänner längs vår väg.. det har hunnit bli en samling .. Nostalgiskt leende på mina läppar, vemod och insikt.
Vi har fått så mycket, av så många. Utan Er….wow……..TACK, för allt!!!

Och tack till goa Noa som upplyste mig om Boom-Festivalen i Portugal 11-18 augusti!
Vilken grej! Skulle gärna varit med!  mer

Istället kanske vi kan komma till festival i Skåne 1-3 augusti; Mossagårdens ekologiska festival, som både Magnus Billqvist och Camilla Åkesson tipsat mig om. Kolla också Camillas nya hemsida Hållbar Livsstil!

Kramar, J


Svar

  1. Hoppas ni far väl nu.

    Får tipsa om en annan STOOOOOR händelse – Torrlösa Happening den 2 aug.

    Om ni seglar förbi då så kan man ankra vid Torrlösabäcken.

    🙂

  2. Torrlösa Happening gillar vi 🙂 🙂

    Här har vi inte upplevt regn sedan i påskas och tanken på ett Sverige med regnmoln känns riktigt surrealistiskt så jag hoppas ni har sol där hemma i goda portioner så att vi inte får en chock! 😀

    Läget här är lugnt och nu nöjer vi oss med alla vilda historier vi delar med andra seglare, vilket det finns så många fler än man anar.
    Ligger uppallade vid sidan om svenskar som levt på sin ännu mindre båt i trettio år!
    Båtlivet har satt sig i blodet ordentligt nu för oss.
    Håller på och avrundar lugnt nu med hemplanerandet. Jag och Nuno i Siska i Faro, och resten av besättningen i poolen hos farmor.
    Det är så varmt här att det går inte ens att sova under siestan! Och toaletterna är de värsta mest stinkande på hela resan, men vi trivs och mår bra!
    Bävar en aning för allt som väntar där hemma i form av komplikationer, nu när vi är så bortskämda med att ha det lätt
    (minnet är kort ;-)..!) Största utmaningen är mentalt, och resten är bara praktiska lösningar att fixa!?
    Men vilka historier vi hör om och av andra..!
    😀 Galna seglare!
    Jag har dåligt samvete för mailen jag inte svarat på ännu, och försöker hinna ikapp, samtidigt som det nu börjat ryka från datorns laddare så att Nuno fått öppna upp den och meckar med det. Har en väldans massa foto och berättelser kvar att berätta! I ‘ll be back! =)
    Hjärtliga hälsningar till er som vill ha dem!


Lämna en kommentar

Kategorier