Skrivet av: dreamalive | maj 20, 2008

I väntan på rätt vindar…

Ja, Jenny är i Sverige, och vi är fortfarande i Marbella.

Eftersom jag är ensam med barnen och hunden väntar jag för rätt vindar för att komma vidare. Man kan se Gibraltar i fjärran. Sen ska det vara Atlanten för en liten stund och sen ska Siska till Tyskland med lastbil om vi hittar någon transport med rätt pris. Eftersom man har fantastiska vänner har jag en stor förhoppning att det kommer att lösa sig.

När jag pratar med Jenny där hemma så börjar jag förstår att detta äventyr håller på att närma sig slutet. Vi har några månader kvar men dessa kommer att flyga iväg.

Snart är man tillbaka och jobba som bara den. Och det är skönt det med.

Marbella är faktiskt rätt så ok, i hamnen rör sig allt ganska mycket eftersom hamnen är inte riktigt skyddad ifrån västliga vindar. Dyningar växer snabbt när vinden blir starkare. Idag åkte en Tysk granne som hade en stor Reinke i aluminium, fin båt. Han åkte 4 på morgonen, ensam, och det blåste emot. Han är säkert i Gibraltar nu, men det kan inte ha varit en skön resa… men det är lite skillnad när man har en 14 meters båt med 110 hästar i maskin rummet! Han skulle vila några timmar i Gibraltar och sen skulle han vidare mot Kanarieöarna, och kanske i början av nästa år skulle han vidare till Patagonien. Kul snubbe med få ord.

Våra vänner ifrån Peter Pan börjar bli lite rastlösa av att vänta för vinden, det är jag med, men jag kan verkligen inte komma någonstans med vinden emot, men de kan de. Visst vi skulle kunna fortsätta några hamnar till närmare Gib men prisen för dessa hamnar är alldeles för hög för att man ska vara fast där om vindarna ökar. Så det gäller att ta det lugnt och försöka njuta.

Ja det med att segla med liten båt är gulligt och sånt och jag älskar Siska, men nästa båt, (ja jag har börjat tänka på nästa båt, och resa!) den ska vara större och med en stark motor. Kanske Medelhavet har varit en tuff erfarenhet för att vi gjorde den på vinter men det hade gjort skillnad i resans hastighet om vi hade haft lite större båt eller kanske bara en större motor som kan ge mig mer än 3,5 knop eller som kan hålla den hastigheten mot lite vind och ström….

Ser riktigt framemot att segla mer i Sverige. Siska är perfekt och bättre båt är svår att hitta. Ett stort tack till den som har byggt den!

Ja jag tycker att jag har skrivit tillräckligt nu, kram till alla

Tha Kaptain


Responses

  1. Förlåt för att jag inte har skrivit!
    Plötsligt har någon kommit och tagit hela mitt hjärta och jag e som tokig i min son. Han har tagit all min tid och gör så klart än. Jag känner mig som den lyckligaste i världen. Men mitt dåliga samvete över att jag inte haft tid att skriva till er finns. Men tro inte att jag har glömt er eller inte tänkt på er. För ni har funnits i mina tankar hela tiden. Jag längtar till att jag får träffa er. Massor av kramar från en lycklig mamma.

  2. Heej Lyckliga Mamman!🙂
    Vi saknade dina kommentarer, men det e klart du är upptagen av lilla Lowe😉 Jag får väl vara barnvakt när jag kommer tillbaka?😀
    Saknar dig, kramar!❤

  3. Olá priminhos!

    Espero que esteja tudo bem! Soube pela tia Zi que a Jenny foi à Suécia, desejo boa viagem de regresso!🙂

    Cá estou à vossa espera! As fotos estão girissima! Nuno adoro o teu despenteado!🙂

    Beijinhos

    Sara

  4. Nu e jag här igen, har fått in det som en rutin igen att gå in på er sida varje dag och kolla hur ni mår. Efter första blöj bytet är det perfekt att få den lilla gullplutten att sova medan jag läser om era äventyr… Solen e framme igen efter gårdagens jätte regn. Idag måste jag göra i ordning trädgården för på söndag ska vi ha dop. Vi tänker på er massor. Kramar till er alla.

  5. Tack för att du är tillbaka Therese och Co.

    Obrigado pelo comentário priminha… ha ha ha

    Nu händer det inte så mycket eftersom vi är i Marbella, men snart ska vi korsa den svåra Gibraltar sundet och sen konfrontera Atlanten, hoppas den kommer att vara snäll mot oss.


Kommentera

Kategorier

