Skrivet av: dreamalive | april 13, 2008

Blåsiga kusten mina vänner!


Jan och Nuno och vindmätaren, i Almerías på Blåsiga kusten.

Idogt väderstuderande pågår dagligen, och senaste stora orkanrapporterna från mamma/svärmor/farmor i Portugal gör att vi tar det lugnt och försiktigt. Ingen brådska. Atlanten kan gärna vänta tills vädret blir stabilare …..om det nu blir det.

Här har någon iallafall varit smart och döpt om Blåsiga kusten till Varma kusten.
Ungefär som städerskor döpts om..
Max antal soltimmar i fokus istället för max antal vindtimmar.
De som bor här verkar ändå rätt nöjda att slippa alla turister som håller sig borta pga det enorma blåsandet. ”Annars skulle här se ut som i Málaga” säger de.
Men här är mycket fint att se i och kring Almería.
Hinner bara inte skriva om det nu (..och inte innan heller eftersom vi haft så mycket att besöka); förbereder för avfärd imorgonbitti när det är en lucka i stormarna. Alltid lite nervöst.

KÄRA VÄNNER!
Uppriktigt mycket ursäktande att jag inte hunnit svara på alla mail, förlåt,
-det regnar ju aldrig, så att man kan sitta inne en hel dag och få umgås med datorn! Förlåt, jag vill svara alla men har inte haft möjlighet ännu, och jag vill svara rejält, med inlevelse, inte hastigt och slarvigt.

Och så vill jag/vi gratulera alla våra vänner som blivit föräldrar, och hälsa de nya små människorna välkomna till den här otroliga världen! GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS & Hjärtligt Välkomna!!!
Och jättegrattis till vädurs-vännerna som fyller år nu!!!
Och tacka för bidrag och stöd vi får av vänner vi känner, och nya vänner vi ännu inte träffat annat än på nätet!
Tänker på er!!!
Mer än ni kanske anar!
KRAMAR

(..är in i roten alltid beredd på att nästa dag kan bli min sista,
så jag vill att alla jag bryr mig om vet om,
att jag är med er och ni är med mig,
ifallifall…)

Kärlek!!!
jennyinjail.jpg
(vi har varit i Spaghetti-Westerns Mecka – det ligger här utanför Almería i Europas största ökenområde, och det var så härligt kultigt efter att vi sett Clintan på spanska under vintern här sedan vi köpte en DVD-skiva på en marknad och då blev lurade och inte fick den med engelskt tal som stod på fodralet, utan med spansk dubbning, haha. Jag är infödd i Vilda Västern-generationens gyllene eftersvallningar, och blev som barn på nytt med röken ur pekfingret gömd bakom husknutarna, men det skulle jag ju inte skriva om nu, för jag MÅSTE diska innan vi drar så att allt är undanstuvat och klart innan vi ska ut och gunga igen. Vill återkomma! Hej så länge!)
Not dead or alive! Only ALIVE!
…men ända sättet att inte vara rädd för döden är att inte vara rädd för den!
…men det är ju inte bara mitt liv det handlar om!

Iallafall så hinner jag inte skriva så mycket som jag vill, och idag har jag målat istället, och nu MÅSTE jag diska, och sova!!

Yours, Jenny


Responses

  1. ”Blott en dag ett ögonblick i sändern” är ett slitet uttryck som man ibland förstår. Träffade igår min mammas syster i affären . Jag ”hej, hur är det”, kram ¤glad¤. Då har min lilla moster fått en tumör i bröstet, mammas andra syster dog av bröstcancer förra året… Ja, alla fäktas vi med/mot vår lott, visst, men ändå, så trist.
    var rädda om er, var väl det jag menade. Kram!

  2. – Blott en dag ett ögonblick i sänder –

    Fint.. så jättefint!…
    Tack🙂
    Tråkigt med dina mostrar..

    Hoppas det är bra med dej, och att du hade en härlig födelsedag!! Ringde dej om och om igen, men lika upptaget varje gång! Poppis där😉
    Kram och hälsningar till familjen!!

    (vill du be Jocke kolla barefootbabe.se vid tillfälle, det är något med gästboken där som gör att jag inte kan komma in och radera allt spam, och förlåt att jag alltid ger honom jobb:-/, och TackTackTack att han alltid fixar allt, och TACK till dej för dina söta kommentarer!)

    Stor Kram

  3. Vi har en ny familjemedlem Carlos heter han och kommer från ADA.
    En underbar kille som bara vill bli älskad och få mat! Mat är nog det bästa han vet dvs. han äter allt och då menar jag allt!
    Apelsiner, gurka och varför inte tomat!
    Han är ju spansk så vad begär man!

    Puss på er alla

  4. Hej, det var ett tag sedan. Livet går så fort ibland så …….jag hinner inte med. Är glad att det är bra med er och att ni håller modet uppe, slutar det aldrig blåsa där borta?
    Var på konferens i förra veckan i Tyskland om Peace Education – våra förskolor är med ett EU projekt som handlar om att jobba preventivt mot våld. Vi är totalt 6 länder som ingår och det käns så himla bra och VIKTIGT att jobba mot det. Det var fantasktiska människor där både från förskolor, forskare och IFOR gubbar och representant från Spanska staten och Marianne – min favorit NVC tränare och en jättespännande kvinna Pat Patford som strålade ut energi och engagemang till oss alla. Och alla dessa människor vill göra nåt – nu!!

    Engla – det är så förfärligt det som händer att jag kan knappt tänka på det så ont det gör i mig!!

    Ha det gott och hoppas vädergudarna är vänliga mot er.

    Kram
    Alicja & Co

  5. Cool bild på dig Jenny….känns smått dirty…he he… ;D


Kommentera

Kategorier

