Skrivet av: dreamalive | april 3, 2008

snabbt från Andalusien

Hej kära ni!
Vi har hittat små hamnar där vi knappt får plats på sista tiden. Och internet finns inte då, så mail och bilder osv får vänta. Om allt går bra imorgon kommer vi till Almería, och där kan vi nog räkna med uppkoppling. Med lite pul lyckas jag hitta prickarna till åä och ö. Får erkänna att Tassa, dotra min, hjälpte mig med det.

Tre starkaste minnena sedan jag senast skrev:

1. Mazarrón – tyckte vi om jättemycket!!! Lite märklig sand, som damm blandat med lite sten, men stränder perfekta för ögats njutning och barnasinnets fantasi. Klippor, berg och stränder i vackra intervaller blandat med palmer. Och fortfarande väldigt folktomt och skönt. Hade perfekta dagar där allihopa var och en på sitt sätt. Kommer bilder sedan.

2. Lämnade Mazarrón rakt ut i vindar som vi inte var beredda på, och jag ville bara hem, eller iaf in till solbränd JORD, och aldrig mer ut på havet! Hemskt!

3. Idag!!! DELFINER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Massor med delfiner som racade med oss, hoppade omkring oss, stänkte ned oss, gled framåt på fenan, samt skrämde slag på Spirit som trodde det var en invasion! Tiago sa det var den underbaraste stunden i hans liv, Tassa bara upprepade om och om igen ”Jag älskar delfiner, jag älskar delfiner”, och jag och Nuno var så rörda att vi grät.

Nu tar min internet tid slut!
Hoppas vara tillbaka imorgon kväll med detaljer!

Kramar!
Bilder kommer!


Responses

  1. myyyysigt med delfiner, underbara kloka varelser! I Skåne har vi en sådär härlig vårdag så att man fattar och förstår varför man ändå trivs med att vara en Homo Sapiens 2008.
    ((kramar))


Kommentera

Kategorier

