Skrivet av: dreamalive | mars 26, 2008

Nu får det hända lite nytt!

Hu va gött de e å shoppa, men ågren fick ja på köpet..!

Ärligt talat har inte det här seglingslivet burit med sig så mycket fysisk aktivitet som förespeglats. Knappt sex heller ju!
Så nu har jag varit och shoppat löparskor och sån’t som behövs för att hitta från asfalten en runda, till stranden för ett svettigt dopp, och tillbaka igen till duschen. Tillräckligt dyrt för att det måste bli av oxå..!
Får se om barnen hänger med. Kaptenen har redan avböjt. Spirit kan jag iaf lita på – ända tills jag står på huvudet för att han tvärstoppar vid flickornas kisstopp.

Dax för lite förändringar nu när det blivit mycket rutin i seglingslivet.

Nuno är mer inne på att köpa en liten vattenpipa, och några schyssta kuddar med öken-look till fören. I så fall måste vi ha fatt i samma rökelse-kar/lampor som användes under processionerna, med en riktigt helig och mystisk rökdoft!
När jag packade så tänkte jag ”hmm, värmeljus – bra att ha” och stoppade med ett paket sådana, vilket jag förstått var helt lönlöst så länge jag inte kapar vinflaskor att sätta dem i, eller något, för det finns alltid en bris around som släcker dem annars, suck. Nu är de bara ivägen och blir runtflyttade, för att jag inte vill slänga dem, och för att jag inte fixar en bra värmeljushållare.. Men blir det vattenpipa, kuddar och rökelse, då fixar jag det definitivt absolut. Hedersord.

Nuno + Spirit softar i fören; foto taget av Susan:

Ikväll blir första kvällen jag ska testa att ha ett gruppsamtal på
ca 8 pers via Skype ombord på Siska, tillsammans med zen-coaching-kollegor. Ser jag framemot att prova. Sedan kanske jag satsar mer på zen-coachingen samtidigt som jag är på resande fot. Det skulle göra mina framtidsplaner mer kompletta. Enda kruxet är att trolla bort resten av besättningen under tiden. Jag tror jag ska muta dem.

Avslutningsvis fyller en god vän till mig år idag, så jag vill göra lite reklam för honom och hans konst; www.olasivhed.se


Responses

  1. ..Och så tar vi och knäcker 20 000-besöks-ribban nu va!?!

  2. Ok. då börjar jag!😉

    /Micke

  3. Hej på er!
    Det ser iallafall ut som solen skiner på er. Glad och hoppfull som jag var den 17-18 februari och utropade att nu är det vår, fick jag surt äta upp för här har vintern hållt sitt kalla grepp om oss med både snö och kyla. Brr! Jag längtar så förbaskat mycket efter att få komma bort från det här klimatet.

    Mia och jag hoppas på en hyfsad svensk sommar, en mild snabb vinter till och sen äntligen kan vi lätta ankar…!

    Många uppvärmda kramar från oss!
    /Micke

  4. Jag har hort att du ar vinterbadare Micke!
    Och att Mia ar varje-dag-badare fran bat-bryggan! 😉

    ..Men jag undrar sjalv over hur vi ska utharda klimatet dar hemma utan solljus varje dag, vilket vi har i Spanien.

    J


Kommentera

Kategorier

