Skrivet av: dreamalive | januari 25, 2008

Hälsningar från Tiago och Tassa

Hej allihopa detta är Tiago som skriver. Förrigår så var vi på ett ställe som heter Sitges. Det var Jätte kul. Jag behöver nog inte förklara hur där ser ut för det har nog mamma redan gjort. Jag saknar er. Hejdå!!! Ses i sommar!!!!!!!!!!!!

tiagosailor.jpg tiago_bluehour.jpg
tiago_vid_rodret.jpg tiago_tired.jpg

*

Hejsan alla! Nu är det TASSA som skriver.🙂

Om någon undrar, så är anledningen till detta plötsliga skrivande någon som har namnen ”mamma” eller ”Jenny”.

Vi har nu som de flesta vet lämnat Barcelona. Jag måste säga att när vi kom tillbaka från Portugal så kändes båten VÄLDIGT liten! Nu har vi förmodligen passerat halvtid på vår resa, och jag har fått en och annan släng av hemlängtan… Men jag VILL fortsätta, jag SKA fortsätta resan! Det är konstigt, ibland känns det som om jag bara vill fortsätta resan för evigt och ibland känns det som om jag bara vill ta flyget hem.. Oftast känns det som om jag vill fortsätta resan några månader till och sedan komma hem, och det är också den tankegången jag föredrar. Ja, nu när jag har babblat lite om mig själv, så ska jag lämna över mammas dator till mamma så att hon kan uppdatera vår karta i högerlisten.

KOM IHÅG! : Om några timmar; fredagen den 25 Januari så fyller pappa 37 år!!😀 GRATTIS PAPPA, 37 år!!

Så nu, efter att ha uppfyllt mammas krav på minst tre meningar på bloggen, såska jag åtegå till mitt läsande av Rosens Namn…

Puss & Kram till er alla! ///Tassa<3<3

tassamassa.jpg tassa_books.jpg

Resten av oss ombord på Siska:

jenny_at_sea-1.jpg nuno-1.jpg
spirit_tired.jpg jenny_tired.jpg

nuno_jenny_seglar_siska.jpg nuno_jenny_seglar_siaka_.jpg

spirit_runningaround_siska.jpg spiritwantslandNow.jpg

spiritlookingforland.jpg spirithadit.jpg

siska_fr.jpg siska_spirbom.jpg

nuno_with_sails.jpg


Responses

  1. Kära familjen tack för ännu en massa härliga bilder o berättelser. Grattis på fd Nuno o du o barnen kanske har glädje av den här mammans sång:


    eller hur Jenny?…

    Den var fin den!! Tackar!🙂 J

  2. GRATTIS!!! Nuno ett stort grattis från Kågeröd eller i alla fall från Therese och Mathias. Vilka fina bilder Jenny hade lagt in på er som ungdomar…

    Själv föredrar jag i och försig att kolla på ungdomsbilder av mig själv just nu… Ser ju ut som en flodhäst… Men om 7 veckor så hoppas vi att vår guldklimp har valt att komma ut.

    Hoppas du fick en super bra födelsedag. Jag tänker massor på er alla och längtar till att man får se er här hemma igen. Kram


Kommentera

Kategorier

