Skrivet av: dreamalive | december 3, 2007

VHF snorkling

Fortfarande fast i Palamós utan motor, utan batteriladdare, och utan vår kära VHF-radio som ligger på tio meters djup någonstans. Tydligen har folk tappat ankare här utan att kunna återfinna dem, eftersom det är väldigt strömt på botten. Nuno har inte kunnat släppa tanken på senaste modellen av Unidens VHF’en som han köpte ny innan vi åkte. Den var liten, tuff, vattenresistent – ….men flyter inte…..

Här är han med hjälp av Tiago som ytvakt i jollen, på väg ut i sitt sök. Som inte gav något fynd, trots flera timmars letande, och hopp om att finna den vid liv, eller åtminstone halvdöd och återupplivningsbar.


Efter stranden; mycket att skölja av, och disk att diska på fördäck:


Responses

  1. Hej mina vänner!
    Är ni kvar där fortfarande… Nu är snart veckan slut igen och andra advent börjar närma sig. Det är julgranshuggning i helgen och lite julmys så igår gjorde jag en massa gottis. Gjorde mina första chokladpraliner med saffranstryffel, mums! Sen var det fullt med annat bak också. Ha en toppen dag! Kramis mina vänner

  2. HEEEEJ!!!!!Vi mår alla bra och är en stor erfarenhet rikare-VALPAR-heter den erfarenheten.Micha började dessutom krypa mitt i allt detta också, så det har varit myyycket jobb.Efter många om men om vi skulle behålla en valp och vilken (för mig var det nämligen otänkbart att mina hundbebisar skulle flytta ifrån oss-detta ändrades dock med tiden…) har nu alla sex valpar fått nya underbara och NOGA utvalda hem.Jag nekade kunder på löpande band så att Jocke fick skrämsel hicka på kuppen!Jag hittade alla möjliga fel på folk…Men jag måste gå på min känsla och dessutom ska ju deras olika personligheter passa in med deras nya ägare.Det finns många historier runt våra fyrfota sex bebisar som föddes här i detta märkbart ”produktiva” hem….Det ploppar ut barn och kattungar och valpar på löpande band.Jag imponeras utav Jockes oanade talang som hunduppfödare eller snarare djurskötare i allmänhet.Han har torkat bajs och kiss dygnet runt.Snickrat och fixat boningar och doningar.Blandat rått köttfärs m majsvälling mitt i natten när jag sovit eller ammat lilla Micha.Småpratat och gosat så att alla ska känna sig älskade och må bra…Livet är häftigt,man upphör aldrig att förvånas!Men under dessa två månaderna har jag absolut inte hunnit mer än bara precis torkat kiss och bajs på både fyrbenta och tvåbenta,lagat mat i alla dess former och konsistenser och TVÄTTAT!!!Jisses vilken respekt jag har fått för hund uppfödare,fast och andra sidan så har annat normalt folk garanterat inte valparna på hela botten våningen och sedermera köket.Alla visste redan vid 6 v ålder vad kylskåpet innebar,speciellt om Jocke stod där.Vi har det för övrigt väldigt bra, vi är kära och jobbar på med vårt hus,ungarna växer lillan är 9 mån idag!Jag jobbar lite har 2 hästar som jag rider några ggr i veckan till kunder, kämpar på m Santiago-mitt andningshål.Utan honom hade jag varit en mindre trevlig individ,garanterat.OCH det vet Jocke också.Han har förresten blivit A-lags tänare i Kågeröds fotbollslag samt håller i pojklaget där Matheo tränar…Mkt kul för honom,han trivs med livet.Nu måste jag tyvärr avsluta innan Micha vaknar.Jag följer er med spänning och sänder ljus och välgång i bästa möjliga mån!!!Nu har jag bara bubblat på om vårt men så blir det ibland.Många varma kramar till er alla och en extra till Jenny!Puuus

    heej allra karaste goa kompis! Sa underbart att hora av dej och historierna fran Stenestad! Det har varit ett exakt uppehall mellan valparnas tillkomst och valparnas avsked :-)! Jag ser bilderna klart och tydligt framfor mej! Ni ar sa fina! Ratt komiskt vilken fertilitet ni besitter!🙂 Nu har jag redan blivit utloggad en gang utan att hinna spara, sa jag vagar inte beratta sa mycket mer om hur haftiga ni ar! Forlat spanka tangentbordet och min latta fylla… Mycket mycket laaaav! KRAM!

  3. ââh jag känner med er. Inte lätt när ”olyckorna” hopar sig som de ju alltid brukar göra av ngn outgrundlig anledning. Borde ni inte kunna fâ pengar för VHF:en pâ försäkringen? Saker som tappas i sjön brukar täckas av svenska hemförsäkringar, t om utan sk ”drulleförsäkring”. Ni borde ha ngt motsvarande, även om ni bor pâ bât?

    Taack Sofia! Kul att du halsar pa🙂. Det var ju syn vi inte hade vagarna forbi i Marseille! Jo, forsakringen skulle nog ga med pa att ersatta en forlorad VHF, men eftersom sjalvrisken ligger pa 3000 sa ar det inte nagot lont med det.. Men vi har gatt vidare nu och hoppas slippa anvanda forsakringen till storre summor.. Hoppas du och the fam har det gott!


Kommentera

Kategorier

