Skrivet av: dreamalive | augusti 21, 2007

Paris!

Bonjour!

Vi kom på Seine in i Paris igår eftermiddag, och idag skiner solen och vi ska göra Paris🙂.

Hittade bara internet ovanpå en soptunna i metall, och återkommer med bilder och berättelser från vägen hit när jag är på ett ställe där den flörtige fransmannen i motorbåten vid soptunnan inte behöver fråga på bruten engelska om ”You have your office on the garbage?”. Det som kanske mest fascinerade att se timmarna det tog att komma in i Paris centrum var hur många som bor under broarna och hur de skapat små hem där med diverse prylar. På ett ställe fanns det t.o.m. en rabatt på 2x1m med röda tulpaner vid tältet vid brokanten.

Nu ska vi vandra runt här i stan så att Spirit fåt kissa på Eiffeltornet.

Vi är tillbaka ikväll.

Nedan foto med hela familjen innan vi åkte in i en vääääldigt lång tunnel för några dagar sedan för att finna ett …. ja det berättar jag senare🙂

Kramar till alla!


Responses

  1. Vad roligt att höra ifrån er igen! Det ska bli kul att läsa om er färd till Paris. På bilden ser ni verkligen ut att trivas!

    Här hemma är det som när ni åkte. Jag (Micke) jobbar varje dag på kapellmakeriet och Mia uppfostrar Tassa. Vi har fått klar akterkojen så nu har vi en bred dubbelsäng på babordssidan och klädhyllor/skåp på styrbordssidan. Målade väggen mot toaletten och pentryt gjorde vi också så nu är allt skinande vitt!

    Tyvärr har vi inte hunnit lyfta båten ännu, men det ska ske innan vintern har vi sagt. Då blir hon fint blå på friborden och ny logo med NEMO och Kristianopel i aktern.

    Vi är duktigt avundsjuka på er som har kommit iväg. Hade det inte varit för ekonomin så hade vi mött upp er i Portugal, men tyvärr måste vår avresa dröja tills 2009. Vi hoppas ni får en fin kanalresa till Medelhavet och vi är med er hela vägen!

    Kramar,
    Micke & Mia

  2. Gott att se er sammlade pa bild och att ni har det bra.Sjalv ar jag i Bangkok igen aker upp till Chiang Mai om ett par dagar.Ha det riktigt bra och fortsatt god tur..Bosse

  3. Skönt att se ett nytt inlägg från er här🙂. Hoppas att Paris kan erbjuda internet på andra ställen än ovanpå en soptunna🙂🙂. Ha det riktigt bra! *kram*

  4. Familia mais linda! Já andam a aproveitar o calor? Espero que França esteja a ser ”trés funny”! Beijinhos

  5. Så festligt att se er- ni ser ju helt normala ut. Väldigt konstigt skrivet, jag vet, men det var ändå det som kom till mig först när jag såg er.+ att ni är väldigt fina oxå. Vi fäktas som vanligt med nybygget, det nya är dock att Fias amore från Madeira har lovat att komma och hjälpa oss att måla husets utsida om några veckor. Han är målare och väldigt energisk, full av planer, optimism och ja, faktiskt påminner han om en annan snubbe vi känner från Portugal. Hmmm, vem kan det vara? Sköt om er -Paris rockar, som Charlie skulle sagt. Förresten så äter Charlie mat igen och det funkar rätt så bra. Tack Jenny för ditt bidrag med oljan, det gjorde honom gott.
    Kram på er alla 5!!

  6. Åhhhh! Paris! Jag avundas er. Kan ni inte be Spirit kissa på Eiffeltornet åt mig också😉

  7. 🙂

    Spirit har kissat på Eiffeltornet nu, och jag sa till honom att skvätta några droppar för dig oxå miss Sophie😉

    Där var fem stycken k-pist beväpnade militärer som tittade på – hade varit något för dig?

    Nyfiken på hur det går med ditt nya hem!

    *

    Cicci – vi skrattade när vi läste din kommentar.🙂
    Klart jag kommer ihåg Fia! Hälsa henne så mycket! Spännande med ert bygge – ska bli kul att se med mina tavlor🙂.
    Glad att Charlie är på G igen.

    *

    Therese, förlåt jag inte svarat förut. Glad att du uppskattade presenterna, och du får gärna pryda Söderåsvägen med fler verk från vår familj🙂. All lycka till din familj!

    *

    Malin!
    Mitt svar till dig förut hade en ton, som har stört mig sedan dess. Du, jag lyckades inte skriva så nära som du gjorde på bloggen – är inte säker på varför- känns svårt att bli personligare än jag redan är, och att vara det med en person specifikt när alla andra läser.. Har du Skype nu? Stor Kram.

    *

    Ana! Skicka din nya adress, via mail. Och fixa Skype. Love You. Miss You.

    *

    Min Skype-adress: jenny.wenhammar
    (även om jag inte vet hur det blir med internet den närmsta månaden på landsbygden)
    Enrica, hoppas du läser detta oxå!🙂

    *

    Hej Linda! Tänkte nyss på dig! Ska bli kul att träffa dig igen!🙂

    *

    Alicija🙂 Hälsa familjen så mycket! Glad att vi mötts. Du är den första jag träffat utanför min utbildning som oxå fastnat för NVC, så det känns speciellt. Önskar dig Lycka till i fortsättningen! Kram.

    *

    Bosse, härligt att höra av dig då och då!🙂

    *

    Jonstorpare – vi tänker på er, och saknar er. Kramar!

    *

    Och extra kramar hem till familjen och katterna!


Kommentera

Kategorier

