Skrivet av: dreamalive | augusti 11, 2007

Snabbis på McDonalds…

En snabbis på McDonalds internet…

Vi är fortfarande i Dunkerque, men i en inre hamn, och utan mast. Mycket förberedelser och fixande inför livet den kommande månaden/månaderna på franska kanaler utan mast. Imorgon drar vi vidare inåt land. I gott sällskap med Nadja och Michel på Optimist. Vet inte hur det blir med internet framöver. Eller med tvättmaskiner för den delen… Tvättar ALLT idag🙂.

Tack för alla underbara kommentarer och hälsningar!!! Roligt att våra vänner på Sayonara hittat hit🙂. Vi pratar om er och hoppas träffas igen🙂.

Sara och Pontus – All Lycka till Er & ert äventyr i Asien!!!

Överhuvudtaget – Tack för härliga hemma-berättelser🙂 Malin, Cicci, Therese🙂.

Sorry, om svaren blir lite torftiga… Tänker på er,

Jenny


Responses

  1. Och sorry att vi skriver sorry för mycket..!
    Slutar med det fr.o.m. nu!
    🙂

    Jenny och Tassa

  2. Hej modiga familjen
    Hoppas att allt går vägen nu! Här i Skåne har vi tröskat en hel vecka nu i strålande sol o det har gått bra! Så regnet idag kom som ett välbehövligt avbrott…:) Jag har en kort undran, vi ska lämna in bidrag till RRC utskick om projektet uppdrag eva på Söderåsen o höstens Insp.träffar (ska gå ut/post till ca3000 boende på Söderåsen) o då undrar jag om det är OK med Jenny att jag skriver (som ett litet inlägg) om en modig deltagare i projektets resa o tipsar om er blogg?? Så fler kan följa er o vem vet inspireras kanske? Kram Maria Maria

  3. Olá família Antunes!

    Soube pela tia Zi que já estão em Paris!🙂 É uma cidade linda! Espero que usufruam as belezas de Paris!
    A tia contou das hipoteses de chegarem a Portugal, seja qual for a opção, cá estaremos com muitas saudades e entusiasmo para vos receber!

    Beijocas grandes para todos!🙂

    Sara

  4. Hej familien
    Hele familien følger jer spændt her fra Jonstorp, det ser ud til at gå fint for jer, hvilket vi selvfølgelig også krydser fingre for.
    Vi har også fået en båd, men uden sejl – en lille sej motorbåd (sea master 560), så nu er vi stortset også på søen hver dag, helt fantatisk at sejle rundt her ude i Skälderviken, Mölle, Ängelholm, Hallands väderö o.s.v. Selv Arne er med, men han tager det kolugnt, ligger sig ned og sover.
    Tænker på jer – kram fra Odorico / Dahlberg

  5. Hej mina favoritet!
    Nu är jag Kågerödsbo och har inte haft Internet på några dagar därför har mina inlägg lyst med sin frånvaro. Men nu så är det igång igen. Min första dag på Linåkerskolan var riktigt bra men svårt att säga något efter bara några timmar tillsammans med kollegerna. Men trevliga filurer! Kommer säkert att trivas bra. Förra gången skrev ni att ni inte visste om kommer till Portugal, nu undrar jag om det är så eller om det bara tar längre tid. För jag skulle ju skicka ett brev/paket till er dit men om ni inte kommer dit så e det ju inte värt det… Här hemma i Kågeröd är allt precis som vanligt, Kennet säljer glass och allt annat trams som han säljer… Kyrklockorna slår och Konsum stänger ovanligt tidigt på söndagar… har jag märkt. Blir inte mycket shoppande där inte… Men det finns ju City Gross nu när vi har blivit Svensson familj med villa och kombi, bara hunden som saknas, kanske kan låna Spirit för en dag när ni kommer hem.🙂 Hoppas verkligen att ni kommer hit och hälsar på när ni nu äntligen kommer hem. Då har vi säkert hunnit med en hel del… Det är ju tok länge kvar tills ni dyker upp här igen. Men var nu rädda om er och mig kommer ni inte vara utan för nu har jag massor av tid att skriva igen. Massor av kramisar till er familjen.

  6. Andra dagen på jobbet och det känns fortfarande riktigt bra… Man blir ju nästan rädd. Där finns män att arbeta med och jag säger bara att herre jesus vad det underlättare. Så får folk som läser det tolka som dem vill… Värmen här hemma har kommit lagom till att skolklockorna ringer in eleverna… Eller i alla fall oss lärare. Men imorgon ska vi tillbringa dagen på golfklubben så då blir det lite lugnare och mycket gott att äta. Men nu väntar Stig Larssons sista bok på mig så jag får väl gå och läsa lite innan John Blund kommer till mig. Tiago på måndag börjar dina klasskamrater skolan och då hoppas jag att du börjar skolan till 100 %..🙂 Du har ju så klart varit riktigt flitig varje dag redan…ELLER??? Vad ska jag tro? Go natt mina vänner. Jag saknar er alla,

  7. Familjen var är ni???
    Jag saknar era inlägg så hoppas verkligen att allt är bra med er. Man blir alltid orolig om det dröjer för många dagar mellan era inlägg. Idag är det torsdag och jag tror att hösten har kommit till Skåne… Regn, regn och så lite mer regn för säkerhets skull. Idag ska jag till Lunnaskolan och lämna över mina änglar till den nya läraren. Jag ska också ta reda på hur det kommer gå med kontakten mellan skolan och Tiago. Kommer säkert att kännas lite konstigt att lämna över barnen men jag måste tänka på Linåkerskolan och att det kommer bli bra där med. Vilket arbetslag var nu Tassa i? Jag ska ju ha idrott i en massa olika arbetslag så jag kan ju hålla koll på kamraterna. Nej nu ska jag göra mig fin… VEt inte om det kommer gå men man måste ju göra ett försök. Ha det så bra och hoppas att ni snart får tillgång till internet igen. Saknar er! Kramar

  8. Dagarna går och inte ett ljud från familjen… Jag e jätte orolig! Hoppas verkligen att ni har det bra och att inget har hänt. Själv tog jag emot eleverna idag och känner mig helt trött i huvudet. Jag vill ju så gärna berätta en sak för er så nu gör jag det… hoppas att ni läser det. Det ska komma en liten extra guldklimp till vår familj så kanske det var oljan som jag fick, som äntligen hjälpte…🙂 är verkligen jätte lycklig över detta. Håll nu bara tummarna att allt går bra. Massor av kramar från mig.

  9. Hej!
    Va kul för dig!!😀 Klart att det går bra🙂
    Saknar dig jätte mycket.. Jag är i arbetslag 4..
    Du vet siffran efter 3 och före 5 xD

    Puss o kram // Tassa<3<3


Kommentera

Kategorier

