Skrivet av: dreamalive | augusti 8, 2007

Dubb-dax

Imorgon ska vi ta ner masten.

Och nu ska vi se Harry Potter på bio dubbat på franska, vilket vi räknar med blir en minnesvärd upplevelse. Har idag lärt oss att Dunkerque köptes av kung Ludvig på sextonhundratalet efter att ha tillhört Spanien, Österrike och England men inte Frankrike. En pampig staty här i centrum med Jean Bart hade jag inte en aning om vem det var men Tiago hade stenkoll efter att ha läst på i piratboken från Therese. Jean Bart var pirat med franske kungen i ryggen och blev hjälte när han räddade Frankrikes befolkning från svält genom att beslag ta 130 skepp fulla med korn. Oj, dax att gå! Hej så länge!


Responses

  1. Hoppas att ni förstod en smula av Harry Potter filmen och det är underbart att jag äntligen har kunnat bidra med något som gjort att Tiago har lärt sig något nytt. Jag menar han har mest lärt mig saker under det senaste året, vilket givetvis är på tok när det är jag som är läraren och han eleven. Men jag är inte den utan erkänner mig lätt besegrad av denna lilla kloka kille som tydligt visar på en enorm kapacitet. TIAGO kommer för alltid vara en underbar krabat i mina ögon som kan mycket om allt. Jag kan lite om lite… SKRATT!!! Ha det så bra till nästa gång ni skriver. Jag saknar er och jag har till och med börjat sakna Tiagos trams ljud. Ibland gör jag och min Mathias dem här hemma istället så att inte saknaden ska bli allt för stor. Nu ska jag försjunka ner i en kriminalroman. Jag har fastnat för dem denna regniga sommar. Massor av kramar till mina fyra favoriter. Therese


Kommentera

Kategorier

