Skrivet av: dreamalive | augusti 7, 2007

Oui!

Äntligen i Frankrike!!!!!!!

🙂🙂🙂

Anlände Dunkerque idag tisdag, och ska förbereda Siska för att ta kanalerna ner till Medelhavet via Paris.

Känns som om vi är klara med första ronden av resan, och välförtjänta av goda tider tillsammans i värmen nu.

🙂🙂🙂

Har äntligen hamnat i en hamn med ”gratis” (hamnavgiften är 18 euro / 180 kronor per dygn) internet. Så vi skriver mer imorgon, för just nu är vi duktigt trötta efter resan hit från Blankenberge i Belgien (som vi kom till i söndags på vår första riktigt varma dag) ………Tvingar mig att sluta skriva nu, för att krypa in i vår lilla sovkoj – som jag ska beskriva närmre någon gång😉.

På återseende imorgon!


Responses

  1. Hääärligt!

  2. Vi har det också varmt nu,men med små bebisar kan det lika gärna få vara ”pisse väääder” som min skånske son säger.
    Har fått min första pendel av Yatta med all respekt.
    Grunnar på vad tid e,nutid dåtid framtid,hur mkt skiljer egentligen dem emellan ur ett större perspektiv sett?Hur stor betydelse har det?Visst-vi lever här o nu i denna minut,det e vad som räknas så långt e jag klar.Men mm jag e där o klurar,har inget speciellt att fråga eller säga,mest att jag vandrar i de tankarna JUST NU…
    Jenny jag älskar verkligen din konst(inte de tavlorna Nuno tycker bäst om)men du vet vilka jag menar..Suktar efter vissa av dem-mina favoriter,typ alla.Jag blir så glad av den ”gula” stora tavlan vi köpte av dig.
    Den där kursen du gick-non violent communication-den skulle jag behöva ha rullande i huvudet, titt som tätt.Mer tätt än titt, om jag ska vara uppriktig.Som om ingen visste det.Enda gångerna det e riktigt bra att va som jag,e med män,dom ska hyvlas i kanterna.Smekas ibland så klart-but, that special treatment is only earned by my husband..!

  3. Heeeeej vännen🙂
    Såg du redan varit inne, och jag har inte gått och lagt mig ännu…! Så, tack, för att/allt du skriver. Som du förstår har jag mest varit i processer kring rädslor Och det har varit mycket givande. Men nu vill jag ha en skön paus så att allt får smälta in och landa. Innan jag möter det ökänt ombytliga Medelhavets havsvindar..
    Indianernas uppfattning om tid gillar jag -check it out🙂. Jag fick en pendel i rosenkvarts i present med mig på resan (tack Enrica!🙂, men har mest använt tarotkort hittintills. Fungerar finemang.
    Har sparat tavlan till dig där hemma som du vill ha🙂.
    Och där knyts några trådar samman, för Maya som oxå är förtjust i den tavlan, och är min favvo-yogalärare, har i höst en helgkurs tillsammans med min lärare i zen-coaching och non-violent-communication; Kåre. I Hovs hallar. Skulle varit med om jag varit i krokarna🙂. Något för dig?!
    Tänkte på dig och på din mamma idag. Vet ju att Åsa seglat mycket, och undrade hur det var för henne med havet och rädslor.
    Jag berättar mer om hur det är för mig snart, tror jag. Imorgon ska jag med mina små och frossa i II:a Världskrigets makalösheter längs de vackra stranddynerna här. Känns påtagligt att vara här med alla vraken längs stränderna från kriget – Påtal om tid då och nu.
    Mågott med din goa familj,
    önskar er många special treatments i både sol och regn🙂 KRAM!!!

  4. Hej familjen!

    Äntligen ett livstecken från er igen. Gud jag har varit på helspänn i flera dagar. VArje morgon, förmiddag, eftermiddag och kväll kollar jag om ni möjligtvis har gett ifrån er ett tecken på att allt gick bra. SKÖNT!!! Nu kan jag sova gott igen… Ska bli intressant att läsa en längre berättelse senare idag. Nu ska jag packa lite till för att sedan bege mig ut på en loppis runda. Älskar att titta på en massa gamla saker. Ska på auktion i kväll. Men jag ska läsa här så fort jag kan igen. Glöm inte att ni är bäst! Kramar från Therese


Kommentera

Kategorier

