Skrivet av: dreamalive | augusti 4, 2007

Nervigt

….Vi ar kvar i Scheveningen vid Nordsjon och har sa mycket inre och yttre motgangar att jag inte ens orkar skriva om det just nu. Framfor oss har vi en tur som inte gar att gora som dagstur, och det kommer att bli forsta gangen Nuno maste sova under farden. Och Spirit maste gora sina toalttbehov – jag har i nagra plastpasar plockat valvalda och fina kisstuvor till honom att plocka fram som en liten overraskning nar han behover lite hjalp for att ta steget.

Vi ar duktigt nervosa for hur det ska ga med sjosjuka, vader, vindar, vagor, strommar osv..!

Ska se om det gar battre for oss att komma ivag inatt kl.4 an det gjorde idag nar vi hittade kolen och matforradet fullt med vatten just innan vi skulle ut.

Tacksamma for allt stod!

Obs, jag har uppdaterat kartan over var fard som finns i hogerlisten. Den gar att forstora och zooma in i detalj. Bara klicka🙂

En sak till:  Sakert ar att livet inte blir som man trodde.


Responses

  1. Tjenare vänner. Här ordnas det med Söndags frukost. Sara är i väg på jobb(hon jobbar varannan helg). Äntligen verkar det som att vi ska kunna få fint väder i Sverige om så bara för ett par dagar.

    Jag vet hur tufft det kan vara där ute. Och då har jag aldrig varit där ni är med någon båt som varit under 200meter lång. Men en sak vet jag det är att ni kommer att klara det. Och även om ni mastar av och går på kanalerna ner så tycker jag att det gör ni rätt i Ni kan ta Biscaya vid senare tillfälle. Ta er ner till medelhavet nu i en lugn och avslapnad miljö på kanalerna (även om dom kan bjuda på en del överaskningar). Slöa och drick vin och var nöjd med allt ni ser.(som en vis gammal björn sjöng).

    Jag måste säga att jag är lite avundsjuk på att ni har varit i Cornelis födelsestad. Där hade jag lätt kunnat komma i stämning.

    Kramar Pontus

  2. Hej familjen!
    Jag tänker på er massor och hoppas att ni lyckas med det ni ska ta er igenom denna gången. Ni är så tappra tycker jag och i min värld är ni lite av hjältar. Livet här hemma är precis så vanligt som det bara går så tänk på det när ni känner att ni längtar hem eller så. Här är ändå inget super duper kul som händer. Ni har det bättre där ni e. Vädret har i alla fall blivit bättre och solen lyser. Jag är snart nerpackad själv i en packlåda… Skämt o sido! Jag packar i alla fall för fullt och om fyra dagar bär det av mot CITY KÅGERÖD!! Har bestämt att vi nog vill titta på en av dina tavlor Jenny och köpa en. Om vi har råd till dessa underverk. Hade varit kul att ha en tavla från dig hängande hemma. Tiagos målning ska jag självklart rama in och hänga upp. Den ska få en speciell plats. Precis som han har i mitt hjärta. Det kommer en manlig lärare till Tiagos klass i höst jag tror att han heter Mats men det är bara ryktet, själv är jag inte informerad!
    Tänker massor på er vänner. Kramar från Therese


Kommentera

Kategorier

