Skrivet av: dreamalive | juli 9, 2007

We are on our way….

Today we left beautifull Dyvig and started heading south, excellent wind and SUNSHINE!!!
Now we are in another beautifull Danish city Sonderborg. Dyvig was very beautifull but there was no Supermarket, or anything else, so we ate Pizza today for celebrating and because the kids think our food is kind of boring….
The engine seems allright and i hope it will carry us over the Channels.

Our windvane is in place too, we tried it today and it works perfectely like an Aries should do. I made some more improvements now we can eat outside on our table.
It as been tough but fun.

Thank you Peter for all the help, Thanks to all the great people in Dyvig that helped us in many ways.

 C U Later

Nuno


Responses

  1. Hej familjen!

    Härligt att höra att ni har kommit vidare. Njut nu!!! Själv räknar jag ner dagarna för resan till Tyskland. Ska bli underbart att bara vila och njuta. Vädret har blivit bättre här nu och när jag vaknade imorse gav jag faktiskt av ett jubelskrik av glädje att bara se solen… Jag önskar er lycka till och segla lugnt!

    Kramar från Therese

  2. Åh vad roligt för er! Sa jag inte att soldagarna var på väg ;-)…! Det går inte en dag utan att vi tänker på er och samtidigt längtar tills vi också kastar loss.

    Många kramar,
    Micke & Mia

  3. Yes!😀

  4. olá… ainda bem que está a correr tudo bem…e pizza é óptimo🙂

    comer na mesa do exterior deve ser fantastico com uma vista soberba…

    beijinhos

  5. Kul att du tittade in på min blogg Jenny.
    Ser häftigt ut – med vattenliv. Idag, måndag, började min semester. Har beställt sol och värme
    – till alla. Jag tror molnen har lyssnat och löser upp sig. Hoppas ni också får behagligt väder – hela tiden.

    Skapa och lev väl och passa på att få en och annan lärdom om den goda seglingskonsten. Själv vet jag inte ett smack.

    Ha dät gött🙂 allihopa.

  6. Bom dia!

    Adorei as boas notícias! Finalmente on trip again! Ufa!

    Por aqui esta muito vento, o que abranda o calor, pois as temperaturas ja rondam os 30 graus.

    Beijinhos para todos!!!!🙂

  7. Hej på er.
    Gott att ni har kommit iväg.Jag ska till Rotterdam på jobb och kommer att vara i Holland i 3 veckor så om ni kommer förbi under den tiden kan vi kanske träffas. Hör av er på något vis om det går.
    hälsningar Bosse…..

  8. Que fixe!!!Ainda bem que já recomeçaram a viagem ainda por cima com bom tempo! Preparem-se que por cá já faz um calor…

  9. Hello Jenny and Nuno,

    We just talked to Christian (SY Molinari) on the phone and he told us of you and your journey. It might be possible that we meet on the way. We’re now in Camaret sur mer in France waiting for good weather conditions to cross the bay of biscay. You might catch up to us while we go down the coast of Portugal.
    Do you plan to go there via the English Channel and the Bay of Biscay or is it possible to go there on Channels?
    What is your boat like? We couldn’t find many pictures of it on your homesite. What type is it?

    We whish you a nice trip crossing Kiel Kanal and the North Sea with lots of sun and fair winds.

    Eva and Daniel

  10. Grande Nuno

    Então meu, já vi que tás de velas esticadas, e en grande estilo. De fazer inveja a qualquer um.

    Um grande abraço, uma óptima viagem.

    P.S. – O Tezinho que não percebe nada de net manda um grande abraço, para todos.

  11. Hej
    Ogräset växer, vi har haft inomhuspool i källaren på Mellantorp, det är lite solsken ibland.

    Vi saknar er mycket!!

    M & W

  12. Hej familjen!

    Idag fick jag göra ytterligare ett avsked som nog var aningen jobbigare än alla andra som jag gjort genom livet. Min kompis Patrick från Syd Afrika flög hem och vi vet inte alls när vi kan träffas igen. Det är ju verkligen inte så att man går över på en fika till Syd Afrika. Er vet jag ju att jag kommer träffa igen… Det är alltid lite lugnare men Tiago du vet hur mycket jag grät när jag sa hejdå till dig så då förstår du hur mycket jag grät när jag gav hejdå kramen till Patrick. Tokigt att de som man tycker mest om ska vara så himla långt borta från en. Där bland dem räknar jag verkligen er mina vänner. KRAMISAR

  13. Hej familjen!

    Saknar era inlägg här… Men nu ville jag bara skriva en sista gång innan jag beger mig till stället utan mobil och Internet… Sommarstugan på Rugen, Tyskland. I tre veckor kommer ni få vara utan mina hälsningar… Men ni ska veta att jag så klart tänker på er och kommer skriva igen så fort jag e tillbaka. Tänker på er. Kramisar!

  14. Hi everybody we are in Brunnsbüttel(?) no internet no working cellphones, need to wait for good wind to come to the north sea as our engine is not strong for the current. We’ll answer all questions as soon as we have good connection to the web.
    Sorry to the Molinaris, we have no communication possibilities. We will be in Brunnsbüttel until sunday morning, we miss u guys. This phone works sometimes, +46705249085.
    We miss everybody and we want summer….
    C U Later

  15. Hej Alla!
    Underbart!!!! Äntligen är ni påväg..:)

    Miss U

  16. HOLA!
    hoppas ni har det bra mina vänner!? kom precis på att jag inte varit inne er sida… sorry, o nu när jag äntligen e här så fattar jag inte ett skit, hoppas detta inlägget kommer någonstans där ni kan läsa det!

    va rädda om er o ha det gott, jag återkommer!!!

    stisse

  17. hej hela familjen!!!!
    Jenny-var kan vi skriva till varandra ostört?Vad har du för vanlig mail adress,maila mig så jag får den tack.Ja ni vet ju hur jag kan prata på,men det hinner jag inte nu.Annars har jag ju så klart tusen frågor o självklart massor att berätta!Jag tittar in så fort jag får tid över vilket verkligen ÄR SVÅRT nu för tiden…kram till er alla ombord.ps hunden lever o e älskad o kvar i familjen kaos ds.


Kommentera

Kategorier

