Skrivet av: dreamalive | juli 7, 2007

Middagsbjudning

Nu vet jag varför knölsvan heter knölsvan!🙂 Har alltid sagt mig att det beror på att de har knölen på näbben. Men nu har vi blivit kompisar med svanarna här. Kan delvis tacka Kalle, vår beryktade myskanka för det, för han var en väldans trevlig kille, när han inte var en alldeles vansinnig vaktanka som flög på folk helt hejdlöst.  In Memory of Kalle (se http://www.jennys.nu). Förstår iallafall fågelkommunikation bättre tack vare honom.

Är nu övertygad (?) om att knölsvan heter knölsvan (?) för att de Knölar alldeles ljuvligt mysigt när de är välvilligt inställda. Igår kväll när herr Knölsvan kom raka vägen till Siska med fru Knölsvan lite försiktigt en bit bakom, då kom de för en kvällsbjudning, och han var inte längre spänd som en fjäder (…) för att konkurrera med Spirit. För Spirit fick inte komma upp på däck. Till alla som har hört hur Spirits knöl-ljud låter när man kliar honom kan jag nu berätta att jag och Tassa upptäckt att knölsvanar låter likadant när man matar dem.

Lite rädda för dem är vi fortfarande😉.

Respekt🙂.


Responses

  1. Hejsan vänner hoppas att det blir bra väder hos er och oss snart. Håller på att krypa ur skinnet . Tur för mig att jag jobbar ändå hade varit bedrövligt med semester nu. Kram från Pontus

  2. Hej på er!
    Vad roligt att se att ni har humöret uppe trots det dåliga vädret. Som marinbiolog (och tidigare klimatstuderande ;-)) så kan jag bara meddela att antalet soldagar under sommaren har varit konstanta de senaste åren trots klimatförändringarna….så nu har vi snart bara sol att se fram emot!…eller..?
    Skickar en bild på Tassa 10 veckor till er mejl. Hon är en alldeles bedårande liten dvärgschnauser som redan har vant sig att bo på båt. Hon skuttar runt som ett yrväder på däck och vi (jag och Mia) tränar henne på inkallning och att sitta…med varierande resultat🙂 Vi är iallafall glada för vår nya lilla familjemedlem och tack Tassa för att vi får låna ditt fina namn till vår lilla guldklimp!

    Ha det bra och må vindarna vara med er!

    PS. Er kapellmakare tycker att vindskydden saggar lite😉 DS.

  3. Avundsjuk på er ;_(
    Ska vi byta plats?
    Tassa ser lite ut som Ronja Rövardotter…fast jag skulle nog kalla henne Tassa Sjömansdotter ;-D
    Ska göra en film om er…kommer bli andra Guldbaggen…moahahaha!
    Love u all!

    Kram.


Kommentera

Kategorier

