Skrivet av: dreamalive | juli 5, 2007

När solen skiner är allt ok

Komisk diskussion pågår där vi försöker komma fram till vilken veckodag det är -utan resultat. Mitten på veckan någonstans är det iaf. Och solen skiner, vilket den brukar göra på förmiddagarna, innan regnet kommer. Så det är förmiddag.

Hade det inte varit så många som läste bloggen, 3511 besök i skrivandes stund, så hade det nu kunnat vara läge att beskriva endel tankar som uppstår om varandra i äktenskapet så här långt. Samtidigt tror jag att de lika gärna uppstått på land, och att var och en själv är bekant med ämnet… När jag varit iväg lite längre, och distanserat mig ännu mer från verkligheten där hemma, så kanske jag glömmer vad som inte bör berättas för kända och okända, och bara lättar på trycket. Idag tänker jag bara dra mig till att berätta, att det börjar behövas. Men att vi är vana vi det. Vana vid att tänka att den andre nog lär sig med tiden. Tålamod.

Spirit gör sitt för att driva oss till vansinne de här dagarna. Det finns en löptik i hamnen, och han är -fullständigt odräglig! Springer fram och tillbaka, fram och tillbaka, och piper Hela tiden.

Men inget nytt under solen, allt är som hemma i huset -fast bättre🙂.


Responses

  1. Jag lovar att alla olika konstiga tankar kring förhållanden uppstår här hemma också… Men precis som du skriver så kan man ju inte uttrycka allt här då kommer ju kanske de snart skriva om oss i Se & Hör eller något… Eller så intresserar vi inte dem tillräckligt. Det är onsd… nej torsdag idag. E själv också helt vimsig bara för att det är semester tider. Här hemma öser regnet ner och vi som snart ska ta oss till Tyskland, dö trist om det fortsätter så här. Då kommer jag behöva ljusterapi under vintern. Många kramar och kämpa på.

  2. Berättade om er, båten och sånt för mors seglingserfarne sambo. Han sa att om ni klarar denna strapatsresa och fortfarande är gifta när resan är till ända så ska ni banne mig ha Nobels fredspris. Han kanske inte är helt ute och cyklar i periferin…Friktion, belastning och tjatigt hällregn är ingen hit. Vi sålde våra Roskildebiljetter, kunde ana att presenning och vattentäta klädpåsar inte skulle befrämja vare sig äktenskapslyckan eller återhämtning från vardagens husbygge. Vi hörs, sköt om er!


Kommentera

Kategorier

