Skrivet av: dreamalive | juni 27, 2007

Vilket väder

Äntligen har vi internet!! Tack och lov, jag skulle inte klarat dan annars. Det är hemskt väder. Det blåser jätte mycket och regnar. Vattennivån är nästan 2 meter lägre än vanligt! Jag och Tiago kan inte komma av båten, det är för långt och högt till bryggan. Bara mamma och pappa kan nå upp. Några båtar håller på att välta eftersom vattnet sjunker hela tiden. Några står redan helt utan vatten. Men vi är i alla fall i hamnen. Några vi känner ligger med sin båt utanför hamnen. Ankarna fäster inte bra i bottnen eftersom den är så mjuk här så de båtarna utanför hamnen driver iväg in mot land. I Tyskland är det en tromb och vid Medelhavet är det så varmt att många dött. På något ställe var det 40 grader i skuggan..! Allt är helt galet… Här i Dyvig har de en vädervarning i klass 2. Klass 3 är högst. Läskigt.

 Tassa<3<3


Responses

  1. Hej Tassa och resten av familjen!
    Jag ber till väder gudarna för er skull… Vill själv också att det ska bli lite bättre. Menar en sommar utan sol är ju botten och då kan man ju inte öka antalet fräknar på näsan. Idag kommer en kille från Sydafrika och hälsar på mig, jag är helt nervös. HAr bara träffat honom en gång förra sommaren. Men jag får väl dra till med något trist skämt eller något som kan lätta upp stämningen. Undra egentligen när ni kommer ifrån det där stället, men jag vet ju att ni ska mot Tyskland och det låter ju inte heller så himla tryggt. VAr rädda om varandra. Kramar från Thersese

    Hur gick det..!? =)


Kommentera

Kategorier

