Skrivet av: dreamalive | juni 16, 2007

Fläskläpp oxå

Smack rakt i nyllet när Spirit hoppade upp i kojen i morse! Blev riktigt klädsamt, som silikonläpp fast äkta kött och blod😉.

Nu har vi stuvat det mesta och drar snart! All nervositet är borta just nu och vi längtar alla bara efter att komma iväg. Fördelen med att Siska var så totalkaotiskt smockproppad med saker, är att nu börjar hon kännas hur stor och rymlig som helst!

(Ooh ssshh, nu pratar folket om oss här på yachtklubben -jag tror inte de märkt att jag sitter här i hörnet och skriver- han berättar om att Spirit nästan fick till det med hans löptik på festen i lördags. Och så beskriver han hur vi ser ut, haha.)

Ok, en liten information; jag har upptäckt att jag kan svara på kommentarerna direkt i inläggen, så det har jag gjort på så många jag hunnit nu. Kul med så många besökare och kommentarer!

I högerkanten finns längre ner finns massor med länkar till andra långseglare. Förra lördagen kom Escape-to-danger- killarna hem efter sin resa som vi följt via nätet.

****************************************:-) Jenny


Responses

  1. Nu är ”TOK THERESE” här igen! Skönt för er att ni snart e på väg… Själv ska jag snart börja njuta av semestern i detta regnväder. Men solen kommer säkert snart tillbaka. Roligt att ni skrev svar igår men känn inget tvång till det varje gång jag skriver, för jag kommer skriva så ofta så att det kommer bli ett heltids arbete för er att hinna med… Nu väntar sängen på mig för en middags lur. Skönt när man får tid för sådan! Kramis

  2. Vad härligt att höra att ni börjar komma plats och färdiga att kasta loss!
    Ja, vi vet hur folket på HYC är, det skvallras om mångt och mycket. Det har vi erfarit.
    Nu ligger vi i Ålabodarna och ska snart på 70-års fest där vi firar Mia´s pappa. Regnet öser ner och det är himla tur med. Vägen hit var både härlig och strapatsrik. En halvtimme ut från Limhamn tjöt bilgelarmet som varnar för vatten i kölsvinet, och mycket riktigt när jag (Micke) kastar mig ner och lyfter durkarna som ser jag hur vatten rinner ner..!! Jag slängde mig på länspumpen och pumpade som en tok medan Mia var i sittbrunnen. Ingenstans kunde jag se någon läcka så jag visste inte var jag skulle täta! Efter ett tag avtog flödet och vi kunde pusta ut..(antagligen var det slagvatten som gömt sig i aktre kölsvinet och nu rann över i det stora). Vinden tog i och vi revade ett rev i storen samt bytte till fock II samtidigt som vi skummade fram i 8 knop!
    Hoppas det blir uppehåll så ni får en fin första dag!
    Kram


Kommentera

Kategorier

