Skrivet av: dreamalive | juni 15, 2007

Jenny framme

Aaah, lunchmätt och belåten på Mickes & Mias kvarlämnade mat i frysen på yachtklubben (eftersom de bott här så länge att de hunnit både träffas och gifta sig här, men nu skaffat ny båt och flyttat till Malmö), samt andra dagen med gogreen bönor i salsamix🙂. Muy bien, lugnt, gott och ingen stress.

Kändes som att ha kommit fram i morse när jag vaknade i hamnen och gick en runda med Spirit, duschade, och gick en runda till till affären vid Dunkers ( -Pontus det fanns en affär öppen som vi missade i söndags…!). Älskar den här sortens liv, och stortrivdes med frukost i det fria på bryggan utan stolar och bord eller golv som blir smuligt. Smulorna fortsatte direkt vidare till ankorna och fiskarna som väntade vid vår sida. Wunderbaum (gissningstyska). Det finns en väsentlig skillnad mot när jag brukade resa och leva så här förr -jag tänker ha gott om flöde i plånboken nu, både in och ut så att vi kan äta vad vi vill och göra vad vi vill.

Min kära man var inte riktigt på lika gott humör, för han kände vindarna i luften och ville bara komma iväg, men han ansträngde sig verkligen att vara trevlig ändå, så att jag inte skulle Gå, till Kågeröd ;-) (vill inte alls dit på länge). Micke & Mia kom upp i 8 knop idag från Malmö till Landskrona, och det hade varit perfekt om vi hade seglat i morse. Fast vi simmar i saker och kommer ingenstans ens inne i Siska :-D! Tror vi får stanna här tills vi har ätit och druckit upp alla presenter!🙂 Nä, tror vi drar imorgon, när vi lyckats stuva allt, och rensat ut endel. Tassa hade packat alla sina jeans ”för när jag kommer hem så kommer de inte att passa så jag vill ha med dem och använda dem” sa hon. Tycker det är skönt att hela familjen kommer att få ett annat perspektiv på hur mycket saker man behöver, eller inte, för att klara sig. Imorse skrev vi namn under tallrikarna, i plast, och Tiago fick själv bestämma i vilket tillstånd han vill använda sin tallrik nästa gång. Spirit sist och minst och sötast, har bergs-get i sina mudi-anlag och klättrar ohämmat över både oss och berget av packning för att krypa till kojs ovanpå någons mage helt nöjd med det.  

***********************************Jenny


Responses

  1. Hej familjen!
    Så har den blomster tid nu kommer blivit sjungen ännu en gång inne i gympa hallen på Lunnaskolan. Jag grät en LITEN skvätt men dock inga floder (Tiago! inte som när jag sa hejdå till dig mitt hjärta…) Jag är mer än kluven just nu och vet varken in eller ut. Stanna i Kågeröd eller vidga mina vyer ända till SVALÖV… Ja jag skulle då mycket hellre göra ett sådant äventur som ni om det än så bara hade blivit till hamnen i HBG så hade jag varit nöjd. Bara att få leva i friheten och slippa alla runt om en som kan vara elaka… Lyckades få mig en utskällning på självaste avslutningsdagen… Man blir så himla ledsen! Att folk inte bara kan tagga ner en aning. Tänk om man hade haft möjligheten att leva med de närmsta och bara ägna all tid åt dem. Förresten om ni nu tok saknar mig för mycket om ett tag så flyger jag efter er och hälsar på!!! Jag tänker massor på er och tycker verkligen om er hela familjen! Jag hoppas så att ni vill träffa oss och göra en massa skoj när ni kommer hem och vi har blivit Kågerödsbor. Massor av kramar till er alla men extra mycket till dig Tiago så klart! Från Therese
    Vi är jätteglada att du flyttar till Kågeröd Therese, och det ska bli roligt att komma tillbaka och träffa dig igen! Trevligt med någon som gråter mycket och använder ordet ”tok” i varje uttalande🙂🙂🙂. Ledsen att du oxå fått en utskällning idag, har i färskt minne hur det känns.. Fattar inte vad någon kan hitta att skälla på dig för..?! Hoppas du redan kommit över det. Tiago vill inte skriva här ”för hela världen kan läsa det”, men han hälsar: ”Tack Therese för dina fina ord Therese. Du är snäll och en bra lärare.” Han har med sig piratboken han fick, och är mycket mån om dagboken som han tänkte han skulle skriva i på engelska så att inga småbarn kan läsa i den😉. Tassa och Tiago har varit ovanligt goda vänner idag, och det är härligt för en mamma att se🙂. Tassa hälsar: ”Tack så mycket Therse, du är jättesnäll och det ska bli så roligt att du flyttar till Kågeröd!” Vi softar på yachtklubben och Tiago är upptagen med att kolla in Danmark i kikaren här. Kram från oss! J

  2. Hej mine venner

    Jeg er faktisk ked af vi ikke fik sagt rigtigt farvel, vi havde tænkt komme ind og vinke farvel, men ærlig talt var vi helt væk i lille Arne som kom til Jonstorp d. 8/6, kunne bare ikke lade ham være alene hjemme og alt for lille til at gå på fest.
    Men jeg kan da heldigvis ønske jer en rigtigt god rejse her, og håber dette vil være en oplevelse for livet, hvilket jeg absolut tror det vil.
    Vi er faktisk lidt nervøse for jer, taget jeres sejlererfaring i betragtning, men det er bare at ikke tage dumme beslutninger.

    Knus og kram til jer alle og så høres vi igen

    Gabriella


Kommentera

Kategorier

