Skrivet av: dreamalive | juni 13, 2007

Gåva. Tack.

Det är skönt med vänner som förstår precis vad jag pratar om. Har just pratat med min bästa sådana vän. De av er som läser här och känner mig väl, vet att det för mig skett en accelerande process i att sätta gränser. Att jag hamnar i allt intensivare situationer som pushar mig att befästa en tydlighet i vad jag vill ha i mitt liv och vad jag inte vill ha i mitt liv. Gränser. Gränser som har att göra med hur jag behandlar mig själv, och hur jag låter eller inte låter andra behandla mig. Gränser som handlar om närhet/frihet.  Vad som hänt mig sedan i lördagsnatt, har redan varit en lång men snabb resa, som egentligen formades för länge sedan, kanske och troligen längre tillbaks än jag minns. I didn´t see it coming, verkligen inte, men nu ser jag gåvan det var, och är så himla glad att jag fått chansen att göra mina gränser tydligare för mig själv. Ni kloka som läser detta tvivlar kanske på att det är så himla bra med gränssättande, och det håller jag med om, när gränserna redan är balanserade. Men jag behöver upptäcka och undersöka vad normala gränser är, vad onormala gränser är, vad konsekvensen av gränser är, vad mina gränser är. Känna på dem, smaka på dem, vara utanför dem, vara innanför dem, vara i dem. Allt som händer mig nuförtiden handlar om gränser, och det är en för mig spännande upptäcksfärd, som jag är tacksam för. Det var det jag ville säga innan jag går och lägger mig för att imorgon klara av min förhoppningsvis sista dag i Kågeröd på länge.

Och jag bär med mig vartenda svar jag fått nedan i bloggkommentarerna till förra inlägget. Och om jag ska välja att svara på ett enda, bara ett för jag vill gå och lägga mig, så är det till söta goa Becky jag vill hälsa, och till alla er mina elever på Montessori som växt er så stora i mitt hjärta. Becky jag hade skrivit ett långt svar till dig till din förra hälsning, men internet fungerade så dåligt här då att jag förlorade det. Jag saknar dig oxå, och hoppas så mycket att det är bra med dig. Jag vill ni ska veta att ni alltid, resten av era liv, kan komma till mig och prata om ni vill. Hälsa de andra det oxå. Fick mail från Mona idag oxå, och en blandning av hugg och kärlek i mig kommer när ni hör av er.. Love U.

**************************************************J


Responses

  1. Espero que esteja a correr tudo bem! Pensei muito na vossa partida e estou convosco no meu pensamento! Gostava de ler algumas notícias em inglês, pois não consigo decifrar sueco!
    Muitos beijinhos

    Sara

  2. Soon, too much to do right now!


Kommentera

Kategorier

