Skrivet av: dreamalive | juni 2, 2007

Jenny jobb

Skapad av Jenny onsdag, maj 30 2007 21:49:41
Varje dag möter jag flertalet människor som säger ”vad häftigt!”, och jag tänker varje gång -jodå, i dubbel bemärkelse.

För just nu när vi sliter som f-n för att få allt klart, känns det som om det går häftigt åt oss, i ordets äldre bemärkelse. För mycket på för kort tid.

Jag avslutade mina uppdrag i kommunen för Miljöpartiet i måndags, för ett år frammåt. Och igår tisdag avslutade jag mitt bildlärarjobb på Montessori. Vi har gjort en tavla tillsammans, jag och barnen. Den är till salu, och vi hoppas ett företag i trakten köper den så att de kan träffa sitt konstverk i sin vardag. Och jag hoppas vi får bra betalt så att barnen kan få rejäla målardukar med sig hem på sommarlovet, och en härlig klassresa senare. Det var en fin artikel om det i tidningen idag i Skånskan, tillsammans med mitt uttalande om budgeten från kommunfullmäktige..🙂.

Så här ser tavlan ut. Och jag saknar redan barnen.       Sovande sköldpadda:

Sovande sköldpadda

Nu har jag bara ett uppdrag kvar att slutföra innan resan. Ska måla tre tavlor till Marina Plazas hotell i Helsingborg för Tillbergs design. Tacksamt till resekassan, och jättekul att ha fått jobbet. Tack alla som stödjer mig i mitt målande!! Här är bild på Enricas Harley Davidson som jag målade förra månaden:🙂

Enricas Harley Davidson

Tisdagen den 2:a juni flyttar jag över bloggen till wordpress, och kopierar alla tidigare inlägg och kommentarer hit. Därför ser det fr.o.m. här under, och hela vägen tillbaka till första inlägget, fortsättningsvis märkligt ut med datum och namn.


Responses

  1. Skapad av Jörgen Bergström onsdag, maj 30 2007 22:35:43
    Vilka fantastiskt snygga målningar du gör Jenny. Gillar starkt den sovande sköldpaddan och den blå hästen=) Jag önskar er en fantastisk resa och kommer med spänning att följa era äventyr på de sju haven.

  2. Skapad av Jenny torsdag, maj 31 2007 08:33:54

    Jörgen vad gott att höra! Tack för lyckönskningarna! Jag samlar på sådana😉.

    Har kollat på dina sidor och blir lycklig av att se alla underbara platser du varit på; som queerpunkarparty och reclaim the streets och sådant mysigt som inte finns här ute på landet🙂

    Gillar starkt din isbjörn på Gotland :-)!

    Och Älskar befrielsen av hönorna!!

  3. Skapad av linda torsdag, maj 31 2007 10:24:45
    Det var trevligt att läsa om er i xtra helsingborg idag och det ska bli spännande att följa er resa här på bloggen.

  4. Skapad av Jenny torsdag, maj 31 2007 12:39:49

    Ååh, Hej Linda :-D! Och Tack för informationen att vi är i xtra idag🙂. Vad kul att du hittat hit och tänker återkomma! Hjärtligt välkommen!🙂

  5. Skapad av Sophie fredag, juni 01 2007 07:52:28

    vilket fint motiv på HD:n WOW!!! Till och med jag hade kunnat åka på den.😉

    Och du…den där artikeln i Extra kommer jag förvara i vått o tort med hela mitt hjärta..*tår i ögat*

  6. Skapad av Jenny fredag, juni 01 2007 11:27:26
    🙂 Välkommen på söndag och hämta Din fina tavla söta!🙂

  7. Hej Jenny A.Wenhammar jag saknar dig med=) hoppas att allting går bra på båten!! Hur långt har ni kommit ? hälsa alla puss och kram becky!PS: Jag som går på montessori!!

  8. wery nice


Kommentera

Kategorier

